تور پاتايا, قيمت تور تايلند, تور لحظه آخري پاتايا تور پاتايا, قيمت تور تايلند, تور لحظه آخري پاتايا .

تور پاتايا, قيمت تور تايلند, تور لحظه آخري پاتايا

ديدني هاي پاتايا

ديدني ها

ديدنيهاي پاتايا

پاتايا ( Pattaya ) يكي از شهرهاي ساحلي كشور تايلند است كه در ساحل شرقي خليج تايلند واقع شده است. پاتايا در ۱۶۵ كيلومتري جنوب شرقي بانكوك قرار دارد و با اتوبوس در حدود ۲ ساعت و نيم طول مي كشد. پاتايا داراي آب و هواي مرطوب و خشك است كه به ۳ فصل تقسيم مي شود:

فصل گرم و خشك از نوامبر تا فوريه با رطوبت ۵۰% و درجه حرارت ۲۰-۳۰ درجه سانتيگراد و رگبارهاي كوتاه. بهترين زمان براي سفر و لذت بردن از آب و هوا.
فصل گرم و مرطوب از مارس تا مي با رطوبت ۷۵% و درجه حرارت ۳۰-۴۰ درجه سانتيگراد و بارندگي هاي گهگاه.
فصل گرم و باراني از ژوئن تا اكتبر با رطوبت ۹۰% و درجه حرارت ۲۵-۳۵ درجه سانتيگراد و بارندگي هاي شديد و طولاني.

پاتايا يكي از مقاصد اصلي گردشگران تايلند است و هر سالانه بيش از پنج ميليون گردشگر را جذب مي كند. تفريحاتي همچون شنا، جت اسكي، موج سواري، اسكي روي آب، قايق سواري و غواصي در سواحل پاتايا امكان پذير است.

در زير به برخي از جاذبه هاي گردشگري و مكان هاي ديدني و توريستي پاتايا اشاره مي كنيم:
پارك سنگ هاي چند ميليون ساله و مزرعه كروكوديل ها

پارك سنگ هاي چند ميليون ساله و مزرعه كروكوديل ها ( Million Years Stone Park & Crocodile Farm ) در ۹ كيلومتري شهر پاتايا قراردارد و در آن گياهان زيبا، درختان و صخره هاي عظيم الجثه با قدمت چند صد سال و چند ميليون سال وجود دارند. در قسمتي از اين پارك، مزرعه كروكوديل ها وجود دارد كه بيش از ۱۰۰۰ كروكوديل را در خود جاي داده است. حيوانات ديگري هم از جمله فيل ها، گربه ماهي هاي غول پيكر،مارماهي هايي از آمازون، گونه هايي از اسب ها و خرس هاي كمياب، شير، ببر، شتر و آهو در اين پارك وجود دارند. هر روزه نمايشي جذاب و هيجان انگيز از كروكوديل ها نيز اجرا مي شود.

پاتايا – Pattaya
ميني سيام

ميني سيام ( Mini Siam ) نزديك مركز پاتايا قرار دارد و در آن ماكت هاي كوچكي از آثار تاريخي مشهور جهان و تايلند قرار دارد. ميني سيام سومين مجموعه مينياتوري بعد از نمونه هاي مشابه آن در هلند و تايوان است كه بيش از ۱۰۰ مدل مينياتوري از آثار تاريخي و باستاني جهان را در مقياس ۱:۲۵ در خود جاي داده است. آثاري همچون معبدهاي معروف تايلند مانند معبد بوداي زمردين، برج ايفل، مجسمه آزادي، برج كج پيزا و تخت جمشيد جزو اين مجموعه هستند.

پاتايا – Pattaya
جزيره مرجاني

جزيره مرجاني ( Koh Larn ) در۷ كيلومتري جنوب غربي پاتايا قرار دارد و مسير آن از پاتايا با قايق موتوري ۱۵ دقيقه و با لنج ۴۵ دقيقه طول مي كشد. اين جزيره يكي از زيباترين جزاير مرجاني با داشتن سواحل شني سفيد، آب تميز و مرجان هاي فراوان است كه گردشگران مي توانند سوار بر قايق كف شيشه اي مرجان هاي زيباي آن را مشاهده نمايند.

پاتايا – Pattaya
باغ استوايي نانگ نوچ

باغ نانگ نوچ ( Nong nooch Tropical Garden ) در ۱۸ كيلومتري جنوب پاتايا قراردارد. اين باغ زيبا مملو از انواع گل هاي اركيده، نخل هاي زيبا، گياهان تزيين شده و گل هاي گوناگون از اقصا نقاط جهان است. همچنين گروهي از خانه هاي سنتي تايلندي در اين باغ وجود دارند. هر روزه نمايش هاي فرهنگي و شوي فيل ها در اين مكان اجرا مي شود.

 

پاتايا – Pattaya
باغ وحش ببرها

باغ وحش ببرها ( SriRacha Tiger Zoo ) در شمال شهر پاتايا قرار دارد و بيش از ۲۰۰ ببر بنگال و ۱۰۰۰۰۰ كروكوديل را در خود جاي داده است. علاوه بر اين، حيوانات ديگري مانند شترمرغ، شتر تك كوهان، كانگورو و پرندگان عجيبي در اين باغ وحش وجود دارند. در اينجا مي توانيد ببينيد كه چگونه ببرها، خوك ها و سگ ها در آرامش با يكديگر زندگي مي كنند. شوي حيوانات مانند پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روي بند، كشتي كروكوديل ها، رقص و بازي بسكتبال فيل ها از جمله نمايش هايي است كه در اين باغ وحش اجرا مي شوند.

پاتايا – Pattaya
موزه ريپلي

موزه ريپلي “باور مي كني يا نه؟” ( !Ripley’s Believe It or Not ) در طبقه سوم مركز خريد رويال گاردن در مركز پاتايا قرار دارد و مجموعه اي از اشياء عجيب و غريب از گوشه كنار جهان در آن يافت مي شود. همچنين يك نمايش چهاربعدي هيجان انگيز نيز در اين اجرا مي شود كه مي توانيد از آن لذت ببريد.

پاتايا – Pattaya
دنياي زير آب

مكاني كه به دنياي زير آب ( Underwater World ) در پاتايا شهرت يافته است بزرگترين و مدرن ترين آكواريم آسيا مي باشد كه در جنوب پاتايا قرار دارد. اين آكواريم كه به شكل تونل استوانه اي شيشه اي است ۱۰۰ متر طول دارد و بيش از ۴۰۰۰ موجود آبزي در ۲۰۰ گونه متفاوت را در خود جاي داده است.

پاتايا – Pattaya
خانه مقدس حقيقت

خانه مقدس حقيقت ( Sanctuary of Truth ) بناي چوبي عظيم و با ابهت معبد مانندي است كه در شمال پاتايا در كنار دريا واقع است و بلندترين نقطه آن ۱۰۵ مترارتفاع دارد. اين بنا طوري ساخته شده است كه در برابر باد و نور آفتاب ساحل دريا مقاوم باشد. اين بنا بر اساس قوه ابتكار و خلاقيت تايلند قديم ساخته شده و با مجسمه هاي كنده كاري شده چوبي تزئين شده است. هدف از به كارگيري اين مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگي بوده است كه منعكس كننده ديدگاه قديم، دانش كهن و حكمت و فلسفه شرقي است. اين موارد سبب مي شود كه بازديدكنندگان زندگي كهن، مسئوليت انسان، افكار اوليه، چرخش زندگي، ارتباط زندگي با جهان و هدف مشترك از زندگي به سوي يك مدينه فاضله را درك نمايند. سرگرمي هاي ديگري نيز همچون شوي دلفين ها در اين مكان اجرا مي شود.

 

پاتايا – Pattaya
معبد وانسانگ وارارام

معبد وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam ) مهمترين معبد پاتايا مي باشد كه ساختماني مدرن دارد. معماري اين معبد الهام گرفته از معماري ژاپن، چين، هند، سوئيس و … است و مركزي براي مديتيشن نيز مي باشد. در كنار اين معبد يك موزه چيني ( Chinese Museum ) با نام Wihan Sian قراردارد كه شامل آثار هنري با ارزش و آنتيك كشور چين است. اين معبد در ۱۲ كيلومتري جنوب پاتايا قرار دارد و تنها ۳ كيلومتر با باغ استوايي نانگ نوچ فاصله دارد و همچنين نزديك به كوه بودا است. بازديد كنندگان معبد بايد شانه هايشان پوشيده باشد و دامن يا شلوار بلند بر تن داشته باشند.

 

پاتايا – Pattaya
دهكده فيل ها

دهكده فيل ها ( Elephant Village ) در سال ۱۹۷۳ براي مراقبت از فيل هايي كه از كارافتاده شده اند و ديگر توانايي كارهاي سنگين در جنگل هاي تايلند را ندارند ساخته شد. در اينجا فيل ها آزاد هستند و به دقت ار آن ها مراقبت مي شود. نمايش هايي همچون فوتبال فيل ها، رژه فيل ها و فيل سواري در جنگل در اين مكان اجرا مي شود.

 

 

پاتايا – Pattaya
موزه بطري هاي شيشه اي

موزه هنري بطري هاي شيشه اي ( The Bottle Art Museum ) شامل بيش از ۳۰۰ نوع اثر هنري دست ساز درون بطري هاي شيشه اي است كه حاصل زحمات مجسمه ساز آلماني پيتر بدلايس ( Peter Bedelais ) مي باشد. ماكت هاي مينياتوري تعدادي از آثار توريستي جهان، كليساها، معبدها، كاخ ها و كشتي ها از جمله آثاري هستند كه در اين بطري هاي شيشه اي جاي گرفته اند.

 

پاتايا – Pattaya
كوه بودا

كوه بودا ( Khao Chi Chan ) كوهي است كه تصوير بودا با ليزر بر روي آن حك شده است. اين تصوير ۱۰۹ متر بلندي و ۷۰ متر پهنا دارد.

پاتايا –


برچسب: تور تايلندي نوروزي، جاذبه هاي گردشگري، جاهاي ديدني، ديدني هاي بانكوك، قيمت تور پاتايا، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۰۹:۵۹ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :